top of page

אתר WIX או אתר WordPress?

במשך שנים רוחשת האגדה האורבנית שטוענת כי "אל תעשו אתר ב-Wix! האתר שלכם חייב להיות בנוי ב-WordPress, אחרת גוגל לא יוכל לאינדקס אותו כמו שצריך וזה יפגע בהמשך בקידום שלך בגוגל!" אם הייתם יודעים כמה משפט כזה מקומם מכל כך הרבה סיבות... ראשית, מעבר לעובדה שטענה זו לא נכונה ופוגעת בעסקים רבים שמאמינים לה - הרבים בעלי עסקים ויזמים נתקעו עם הנתון השגוי הזה ומאמינים ש-WordPress הוא הבחירה היחידה הסבירה להצלחה בעולם האינטרנט. אך בואו נתחיל מהבסיס: גוגל לא 'מעניש' אתרים שנבנו לפי הפלטפורמה שבהם הן הוקמו. גוגל מסתכל אך ורק בקוד שממנו בנוי האתר, לא בפלטפורמה!


Wix או WordPress

אז במה לבחור: Wix או WordPress?


במאמר זה נפשט את האמת וננפץ את הנתונים הכוזבים שבאגדה אורבנית זו. נגיע למסקנה סופית בנוגע לשוני בין WIX ובין WordPress ונעזור לכם לקבל החלטה מושכלת עבור העסק שלכם.


הדילמה סביב WordPress

מערכת WordPress היא מערכת ניהול תוכן פופולרית שתפקידה בנייה וניהול של אתרי אינטרנט. המערכת והקהילה הרחבה שנבנתה במשך השנים סביב שמה מרשימים אנשים רבים, אך WordPress מגיעה עם מורכבויות שונות שרבים לא חשבו עליהם בזמן שיצרו אתרים בפלטפורמה זו.


1. מורכבות בשימוש

פלטפורמת WordPress היא אמנם מערכת חזקה אך לא תמיד ידידותית למשתמש ובעיקר למי שאינו בעל ידע טכני מתקדם. יצירת אתר ב-WordPress היא משימה מרתיעה הדורשת ממשתמשים לקפץ בין עשרות ערכות התקנה, הרחבות, תוספים והגדרות, דבר שיכול להיות מאוד מסובך למי שמתחיל מאפס. מעבר לכך המערכת עצמה מאוד איטית ולפעמים לוקח יותר מדקה להחליף באמצעותה מילה אחת באתר!


2. תחזוקה רצינית

אתרי WordPress דורשים עדכונים תדירים לשמירה על אבטחתם וביצועיהם התקין. התהליך כולל עדכון שוטף של ערכות העיצוב, תוספים, הרחבות וטיפול בבעיות ('באגים') שעלולות לצוץ לאחר התקנת העדכונים.


3. התאמה אישית מורכבת

על אף ש-WordPress מציעה אפשרויות מורכבות להתאמה אישית, השגת עיצוב או פונקציונליות ספציפית יכולה לדרוש ידע רב בתחום התכנות ובסופו של דבר תצטרכו לשכור את שירותיו של מפתח כדי להוסיף אפילו את האלמנטים הפשוטים ביותר. הדבר מוסיף כמובן למורכבות העבודה עם הפלטפורמה, הדברים לוקחים יותר זמן ותחזוקת האתר עולה לכם יותר.

4. בעיית אבטחה עובדה מטרידה ובולטת נוספת עם מערכת WordPress היא שהיא מערכת ב-'קוד פתוח', אשר, על אף שהוא מטפח קהילה תוססת של מפתחים, עובדה זו הופכת את המערכת לחשופה לאיומי אבטחה שונים. לפלטפורמות הבנויות ב-'קוד פתוח' כמו WordPress יש את היתרון של פיתוח תוספים מתמידים ממפתחים שונים ברחבי העולם. עם זאת, בדיוק אותה נגישות מאפשרת לאקרים לפתח תוספים באופן פרטי שיהיו נגישים לכולם להתקנה באתר שלהם ללא בקרה. פרצות אבטחה, גניבת כרטיסי אשראי, הונאות פישינג (גניבת ססמאות באמצעות אתרים פיקטיביים) ואיומי סייבר אחרים התרחשו בשנים האחרונות בעיקר באתרי WordPress עקב נקודות תורפה אלה בקוד המערכת, בתוספים ובקבצי הליבה של הפלטפורמה.

5. אין 'אבא ואמא' היבט נוסף ראוי לציון של פלטפורמות קוד פתוח כמו WordPress הוא היעדר ישות "הורה" מרכזית האחראית על תמיכה וסיוע. אין חברת 'WordPress'. הקוד נבנה באופן פתוח על ידי מפתחים פרטיים שונים ברחבי העולם. בניגוד לפלטפורמות קנייניות, המספקות לעתים קרובות תמיכת לקוחות ייעודית, פלטפורמות קוד פתוח מסתמכות על פורומים מונעי קהילה, תיעוד וספקי שירות של צד שלישי לסיוע. בעוד של-WordPress יש קהילה גדולה של משתמשים ומפתחים שתורמים מרצונם לפורומי תמיכה, היא חסרה נקודת מגע יחידה להדרכה רשמית או פתרון בעיות. עובדה זו יכולה להוביל לעתים לקושי עבור משתמשים המחפשים סיוע מיידי מקיף או פתרונות מיוחדים. ייתכן שבעלי אתרים יצטרכו ליצור קשר עם מקורות שונים או לשכור מומחים כדי לטפל בבעיות ספציפיות ביעילות ולהוציא הרבה כסף רק כדי לקבל תמיכה כלשהי בפלטפורמה.


Wix או WordPress

הפיתרון המושלם: WIX


מערכת Wix היא פלטפורמה חזקה וידידותית לבניית אתרים המאפשרת לאנשים ועסקים ליצור אתרים מדהימים בקלות. Wix נוסדה בשנת 2006 והפכה לאחת ממערכות בניית האתרים המובילות בעולם, עם מיליוני משתמשים! מה שמייחד את Wix הוא העורך המבוסס על Drag and Drop (גוררים איזה אלמנט שרוצים מתוך תפריט ומשחררים אותו איפה שאנחנו רוצים בתוך האתר), המאפשר למשתמשים לעצב ולהתאים אישית את אתרי האינטרנט שלהם ללא כישורי קידוד. Wix מציעה מגוון רחב של אפשרויות המתאימות לכל סוגי העסקים והחברות, החל מבלוגים אישיים ועד לחנויות מסחר אלקטרוני. יתרה מכך, Wix מספקת חבילות אחסון אתרים, אבטחה ברמה הגבוהה ביותר ותכונות שונות כמו חיבור נוח לסליקת כרטיסי אשראי עבור חנויות אונליין, כלי קידום אתרים ועוד, הכל בתוך מערכת אקולוגית משולבת. ויש 'אבא ואמא' - מערכת התמיכה שלהם עובדת 24/7 ומאפשרת לטפל בשאלות או תקלות גם ב-3 בבוקר (בצ'אט ישיר או טלפונית).


1. מערכת פשוטה וידידותית למשתמש

הכל ב- WIX כל כך פשוט! לא תצטרכו להיות מומחים טכניים כדי לערוך את תכני האתר שלכם ולשמור עליו יפה ומותאם אישית לצרכיכם.


2. אין צורך בתחזוקה מתמדת

אתרי WIX מתעדכנים בצורה אוטומטית מאחורי הקלעים, והם עוברים בצורה חלקה דרך עדכונים ושדרוגים על מנת לשמור על האבטחה והביצועים. אתם יכולים לשכוח מעדכונים ידניים או מבעיות טכנולוגיות - WIX דואגת לכל זה בשבילכם.


3. התאמה אישית פשוטה ויצירתית

מומחים ב-WIX יכולים ליצור אתרים מאוד מורכבים שנראים 'מיליון דולר' ומי שלא מכיר את הפלטפורמה לא יאמין שהאתר עשוי ב-Wix - כי אנשים פשוט לא מכירים את היכולות המדהימות של פלטפורמה זו. למעשה, הכל נמצא בכפוף ליצירתיות של בונה האתר.


4. יכולות שיווק מתקדמות

מערכת WIX מציעה כלים עוצמתיים לקידום אורגני, כיוון שהיא עובדת בשיתוף פעולה עם google ועם META (פייסבוק לשעבר). יש לה מערכות שליטה ובקרה מוטמעות בתוך הפלטפורמה עצמה המחוברות ישירות ל-google ובכך מאפשרות שליטה מדהימה ב-Meta Tags, שינוי ה-URLs של דפים, הוספת תגיות H1, H2 ועוד. כמובן שגוגל ו-META אוהבים את זה, עובדה שמעניקה לכם יתרון בתוצאות החיפוש של גוגל ובשיפור הקמפיינים שלכם בפייסבוק ואינסטגרם.


5. מערכת יציבה ובעלת ביצועים מעולים

אתרי WIX מוצפים בשרתי CDN, שמבטיחים טעינה מהירה בכל העולם, עובדה חשובה ביותר למי שמבין בקידום אתרים בגוגל. אתם תקבלו אתר מהיר ויציב בלי להיות מומחים בתחום הביצועים.


אז כשתשמעו ש-"אתם חייבים WordPress או שגוגל לא יוכל לקדם את האתר שלכם כמו שצריך", תחשבו מחדש! WIX היא האלטרנטיבה הטובה ביותר וזו שנבחרה על ידנו לפיתוח כל אתרי לקוחותנו לאחר 25 שנות ניסיות עם כל פלטפורמה אפשרית הקיימת בעולם. היא מעולה, ידידותית, יציבה ותסייע לכם להצליח בעולם השיווק הדיגיטלי.

62 צפיות0 תגובות
bottom of page